Logo

Borang Soal Selidik Pelanggan Bahagian Keselamatan Kebakaran

Customer Survey Form for the Fire Safety Division

Tuan/puan yang dihormati,

Dear Sir/Madam,

Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) amat mengharapkan kerjasama dan bantuan anda untuk memberikan maklum balas terhadap mutu dan keberkesanan perkhidmatan yang diberikan. Penilaian ikhlas anda amat berharga untuk kami mempertingkatkan mutu perkhidmatan. Terima kasih.

The Fire and Rescue Department of Malaysia (JBPM) sincerely hopes for your cooperation and assistance in providing feedback on the quality and effectiveness of the services provided. Your honest evaluation is very valuable for us to improve the quality of our services. Your cooperation is greatly appreciated, and thank you.

A. MAKLUMAT PELANGGAN

A. CUSTOMER INFORMATION


Sila pilih mana yang berkenaan:

Please select the applicable option:

Jantina:

Gender:

Pekerjaan:

Occupation:

Umur:

Age:

Kaum:

Ethnicity:

Pendidikan:

Education:

Lokasi Rumah:

House Location:


B. MAKLUMAT PERKHIDMATAN

B. SERVICE INFORMATION


Negeri:

State:

Sila tandakan pada perkhidmatan yang dinilai:

Please mark the services evaluated:

Sila tandakan pada kotak penilaian berikut mengikut skala yang telah dipaparkan:

Please mark the evaluation boxes according to the displayed scale:


1 2 3
Tidak Memuaskan
Unsatisfactory
Memuaskan
Satisfactory
Sangat Memuaskan
Very Satisfactory

1. Tempat berurusan.

1. Place of business.

1.1 Persiapan/persekitaran tempat kerja.

1.1 Preparation/work environment


2. Penyampaian perkhidmatan

2. Service delivery

2.1 Kesopanan dan keterampilan pegawai

2.1 Politeness and skills of officers

2.2 Kemahiran berinteraksi semasa berurusan

2.2 Interaction skills during dealings

2.3 Berpengetahuan berkaitan bidang tugas

2.3 Knowledgeable about job responsibilities

2.4 Berkeupayaan memberi penjelasan dan maklumat dengan jelas

2.4 Able to provide explanations and information clearly

2.5 Memahami / peka berkaitan keperluan pelanggan

2.5 Understands/aware of customer needs

2.6 Berkemampuan memberi khidmat nasihat yang dikemukakan berkaitan kebombaan

2.6 Capable of providing advisory services related to firefighting

2.7 Perkhidmatan yang disediakan pada masa/tempoh masa yang ditetapkan

2.7 Services are provided within the specified time period

2.8 Maklum balas/jawapan yang diberikan melalui saluran komunikasi (telefon/faks/email dan sebagainya)

2.8 Feedback/responses provided through communication channels (phone/fax/email, etc)


3. Penyampaian Maklumat

3. Information Delivery

3.1 Maklumat berkaitan perkhidmatan yang disampaikan melalui laman sesawang, televisyen, radio, akhbar, brosur, flyers dan sebagainya

3.1 Information related to services delivered through websites, television, radio, newspapers, brochures, flyers, etc

C. CADANGAN

C. SUGGESTION


Cadangan saya untuk meningkatkan keberkesanan Bahagian Keselamatan Kebakaran ialah:

My suggestion to improve the effectiveness of the Fire Safety Department is:

Prev